رزرو آنلاین هتلclose
فرودگاه ها چگونه کار می کنند-قسمت دوم
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
فرودگاه ها چگونه کار می کنند-قسمت دوم
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیعجایب گردشگری فرودگاه ها چگونه کار می کنند-قسمت دوم

درود هم میهنان گرامی، با عرض ادب و احترام به اطلاع میرسانیم تلاش اعضای اين انجمن در راستای گسترش ورزش در جامعه و تقویت فرهنگ گردشگری در کشور عزیزمان ایران میباشد و بدينوسيله از تمام منابع، سایت ها، وبلاگ ها، اشخاص حقيقی و حقوقی كه موضوعات و مطالب شان توسط اعضا منتشر میگردد سپاسگذاریم.
تعداد بازدید : 19
نویسنده پیام
zahrabb آفلاین


ارسال‌ها : 19
عضويت : 5 /4 /1395
تشکر ها: 27
تشکر شده : 8
فرودگاه ها چگونه کار می کنند-قسمت دوم



ساختن یک فرودگاه تجاری در مقیاس فرودگاه بین المللی دنور نیازمند سال ها برنامه ریزی و تعدادی از تصمیمات پیچیده است. در اینجا برخی از چیزهایی که سازندگان فرودگاه ها باید در نظر داشته باشند، عبارتند از:

پیش بینی ترافیک فرودگاه: برنامه ریزان فرودگاه از شبیه سازی های کامپیوتری و مدل سازی استفاده می کنند تا ترافیک پیش بینی شده فرودگاه را تخمین بزنند. آنها نیاز به محاسبه ورود و خروج های روزانه با فرودگاه دارند، اما آنها همچنین باید اندازه هواپیما را که می توانند به طور بالقوه از امکانات استفاده کنند، بدانند، زیرا هواپیما های بزرگتر نیاز به باند های طولانی تر دارند.برای خرید بلیط هواپیما داخلی کلیک کنید.به عنوان مثال، جت های بزرگ مانند Boeing 747 یا Airbus A380 برای بلند شدن از روی باند فرودگاه نیاز به فضایی در حدود 10،000 فوت (3300 متر) دارند. بر اساس این پیش بینی ها، برنامه ریزان توصیه هایی در مورد تعداد و طول باند فرودگاه ها و همچنین اندازه ترمینال های فرودگاه ارائه می دهند که این امر میزان زمین مورد نیاز برای یک پروژه امکان پذیر را تعیین می کند.

محل سایت: همان طور که قبلا ذکر شد، اکثر فرودگاه های تجاری در نزدیکی شهرهای بزرگ قرار گرفته است، بنابراین کارگران و مسافران می توانند به راحتی به این مرکز دسترسی پیدا کنند. و در عین حال، اکثر مناطق شهری فضایی برای توسعه در مقیاس وسیعی ای ندارد. برای پیدا کردن یک سایت که بتواند نیازهای فعلی و رشد آینده را برآورده کند، برنامه ریزان ممکن است در حومه شهر به دنبال زمین باشند، به خصوص اگر سیستم های راه آهن و بزرگراه ها می توانند خدمات مناسب بین فرودگاه و مرکز شهر را ارائه دهند. به عنوان مثال، فرودگاه دنور تقریبا 25 مایلی (40 کیلومتر) خارج از مرکز شهر است، اما این سایت به برنامه ریزان مقدار قابل توجهی از زمین برای مانور توسعه می دهد. در حقیقت، با 53 مایل مربع از زمین (85 کیلومتر)، فرودگاه بین المللی دنور بزرگترین فرودگاه در آمریکای شمالی و دومین در جهان است، با فضایی به اندازه کافی برای اضافه کردن 6 باند اضافی، یک ترمینال دیگر و دو سالن ورود و خروج دیگر را دارد.



ارتفاع: ارتفاع فرودگاه می تواند بر طرح کلی آن تأثیر بگذارد. فشار هوا در ارتفاع های بالا کمتر است، بنابراین باندهای بلندتری نیاز است که هواپیما موتورهایش آن قدرت لازم برای بلند شدن را بدست بیاورند. فرودگاه بین المللی دنور 5.431 فوت (1،655 متر) بالاتر از سطح دریا قرار دارد (در مقایسه با فرودگاه بین المللی امام خمینی که در ارتفاع 3.305 فوت یا 1.007 متری قرار دارد که حتما بعد از خرید بلیط هواپیما به آنجا میروید) و این یکی از مرتفع ترین فرودگاه های ایالات متحده در مقایسه با کشورهای دیگر است که در انجا ارتفاع فرودگاه ها بیشتر می باشد. به عنوان مثال، برخی از فرودگاه های آمریکای جنوبی که در کوه های آند قرار دارند تقریبا سه برابر نسبت به دنور بالاتر از سطح دریا هستند.

توپوگرافی یا مکان نگاری: باند فرودگاه نیاز به یک سطح صاف و بدون مانع دارد. برنامه ریزان باید به طور طبیعی مناطق مسطح زمین را پیدا کنند، یا اگر در این مناطق تپه بود آن را مسطح کنند و یا فرورفتگی مانند باتلاق، چشمه و ... را پر کنند. این فعالیت ها می تواند هزینه های ساخت و ساز را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

شرایط هواشناسی: فرودگاه هایی که در نزدیکی یک اقیانوس ساخته شده اند، الگو هواشناسی متفاوتی را نسبت به مناطقی که در داخل کشور و یا در کوه ها قرار دارند، تجربه می کنند. به عنوان مثال، خلبانانی که به فرودگاه سانفرانسیسکو پرواز می کنند، اغلب با توده های ضخیم مه سر و کار دارند. در اورلاندو، آنها ممکن است با رعد و برق و برف باد مواجه شوند. برنامه ریزان فرودگاه باید در هنگام ساخت باند فرودگاه ها و سازه های دیگر، شرایط آب و هوایی غالب را تشخیص دهند.

تأثیرات زیست محیطی: فرودگاه ها می توانند تأثیر پایدار بر محیط زیست داشته باشند. آنها آلودگی هوا و سر و صدای تولید می کنند و می توانند بر تالاب ها و رودخانه ها تاثیر بگذارد. فرآیند برنامه ریزی اغلب سال ها طول می کشد تا مذاکره و مشارکت ذینفعان را برای یافتن و تصویب یک سایت که نیازهای اعضای جامعه را برآورده کند (یا حداقل اکثریت آنها).

پس از انتخاب یک سایت، برنامه ریزان باید ساختار اصلی ساختمان فرودگاه را طراحی کنند. بسیاری از تلاش های خود را در مورد چگونگی بهترین پیکربندی باند فرودگاه ها و پایانه ها برای کارآمدترین جریان ترافیک در زمین و فضای هوایی در طی خروج و فرود انجام می دهند.

امضای کاربر : بلیط خارجی,پرواز خارجی,ویزا کانادا,ویزای کانادا,بلیط هواپیما,خرید بلیط هواپیما
پرواز داخلی,خرید بلیط هواپیما داخلی,بلیط تک,بلیط داخلی,آژانس مسافرتی
چهارشنبه 12 دی 1397 - 12:42
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از zahrabb به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: aydaaa &



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.