تبلیغات در اینترنتclose
دلیل واقعی اینکه چرا اکثر صندلی های هواپیما آبی هستند - قسمت دوم
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
دلیل واقعی اینکه چرا اکثر صندلی های هواپیما آبی هستند - قسمت دوم
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیعجایب گردشگری دلیل واقعی اینکه چرا اکثر صندلی های هواپیما آبی هستند - قسمت دوم

درود هم میهنان گرامی، با عرض ادب و احترام به اطلاع میرسانیم تلاش اعضای اين انجمن در راستای گسترش ورزش در جامعه و تقویت فرهنگ گردشگری در کشور عزیزمان ایران میباشد و بدينوسيله از تمام منابع، سایت ها، وبلاگ ها، اشخاص حقيقی و حقوقی كه موضوعات و مطالب شان توسط اعضا منتشر میگردد سپاسگذاریم.
تعداد بازدید : 96
نویسنده پیام
zahrabb آفلاین


ارسال‌ها : 62
عضويت : 5 /4 /1395
تشکر ها: 49
تشکر شده : 8
دلیل واقعی اینکه چرا اکثر صندلی های هواپیما آبی هستند - قسمت دوم




دیوارهای صدا گیر

مطالعات متعددی در سال های اخیر برخی از اثرات مضر سر و صدای هواپیما بر سلامت را ، از جمله در سال 2010، که نشان می دهد مرگ در اثر حمله قلبی در میان افرادی که بیشتر در معرض سر و صدای هواپیما قرار دارند، بیشتر است.

در سال های اخیر، تکنولوژی جدید نشان داده است که می تواند باعث کاهش سر و صدای هواپیما شود. برای مثال، قرار دادن یک پوسته نازک می تواند، وز وز و سر و صدای موتور هواپیما را کاهش بدهد و پرواز را بی صداتر بکند.با خرید بلیط هواپیما و یا بلیط داخلی سفر کردن با هواپیما را تجربه کنید.
آقای گودی گفت:
«ما همچنین به دنبال اضافه کردن دیوارهای آکوستیک در سرتاسر بدنه هواپیما هستیم تا تمام سروصدای داخلی بدنه هواپیما را هم بگیریم.»


«و پیشرفت های زیادی در زمینه صداگیری وجود دارد، هم در داخل دیوارها و هم در صندلی ها که، ممکن است در هواپیماهای آینده استفاده شود.»

اهمیت پارچه

به عنوان یک قاعده کلی، در پروازهای طولانی مدت از روکش چرم برای صندلی ها استفاده نمی شود، زیرا باعث عرق کردن مسافر می شود. پارچه های مصنوعی باز هم حس بهتری را ایجاد می کنند.

پارچه ها بخاطر پوشانندگی انتخاب می شوند و ایرلاین ها پارچه های تیره تر را انتخاب می کنند آن هم به دلیل نگهداری آن می باشد – این خیلی آزاردهنده است که شما رنگ غذاها و آبمیوه ها و نوشیدنی ها را از روی یک پارچه سفید پاک کنی تا یک پارچه تیره رنگ!

به همین دلایل، پارچه های تیره تر انتخاب می شوند که بیشتر ظاهر تمیزتری دارند و نسبت به پارچه های روشن تر ماندگاری بیشتری دارند. بعد از خرید بلیط هواپیما و بلیط داخلی سفر کردن با هواپیما می بینید نه تنها از پارچه تیره استفاده می شود که از پارچه های طرحدار هم استفاده می شود، که علاوه بر پوشانندگی هم اگر پارچه کمی پاره شود اصلا به چشم نمی آید.

آقای گودی توضیح می دهد:

«استفاده از رنگ های روشن تر در فضای داخلی، بیشتر در قسمت فرست کلاس و بیزنس کلاس دیده می شود، چرا که مردم زیادی از این قسمت هواپیما مانند اکونومی استفاده نمی کنند، بنابراین شما رنگ تیره را بیشتر در قسمت اکونومی هواپیما خواهید دید.»



یک اتاق مخفی وجود دارد

این اتاق مخفی در هواپیماهای پهن پیکر بوئینگ Dreamliner می توانید پیدا کنید. این اتاق کوچک مخفی، اتاق استراحت خدمه نام دارد.

این اتاق خواب کوچک، با یک راه پله شیب دار به سمت پایین می باشد که داخل آن چندین صندلی، تخت های تاشو وجود دارد که خدمه در آن می توانند، استراحت کنند و یا بخوابند.

آقای گودی اظهار داشت:
«این اتاق پنهان خدمه کمتر از پنج فوت ارتفاع دارد و می تواند تا چهار نفر ظرفیت دارد. این اتاق در دماغه هواپیما قرار دارد، اما بیشتر مسافران متوجه این اتاق مخفی نخواهند شد.»

یک عالمه فضای استفاده نشده، وجود دارد!

بخش هایی زیادی در زیر هواپیما وجود دارد که به دلیل ارتفاع کم و نبود پنجره کلا بلا استفاده مانده اند و باعث کلاستروفوبیا مسافران (ترس از گیر کردن در یک مکان تنگ و نداشتن راه گریز در محیط های بسته) می شود. که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط داخلی آن را تجربه می کنید.

آقای گودی خاطر نشان می کند:

«قبلا ما در مورد A340 برای ایرلاین لوفت هانزا، جایی که مربوط به اتاق خدمه پرواز بود، را تبدیل به مکانی برای جا دادن مسافران بود را انجام دادیم! اما هواپیمای ایرباس A340 هواپیمای بسیار بزرگی بود که دیگر زیاد از آنها نمی توان استفاده کرد، چرا که اصلا صرفه اقتصادی ندارند.»

«این فضای استفاده نشده ممکن است برای اتاق استراحت خدمه هواپیما مناسب باشد، اما با یک فرایند پیچیده تر آنها را می توان به صندلی های مسافر تبدیل کرد. مشکل گرفتن گواهینامه استاندارد برای آن می باشد که، خیلی گران تمام می شود.»

همه صندلی ها باید توسط مقامات هوایی تأیید شوند، که بسته به مسیر سفر خود متفاوت است. و حتی پس از آن که برای یک هواپیما تایید شده است، اگر طراحی صندلی در یک هواپیما دیگر استفاده شود، باید مجددا گواهی استاندارد خود را بگیرد.

او گفت: "این فرایند سخت و دشوار است که میلیون ها دلار هزینه می خواهد و به همین دلیل شرکت های هواپیمایی سعی می کنند که بیش از حد مجبور به طراحی مجدد نشوند و یا طراحی صندلی های خود را تغییر ندهند." صندلی های مسافری معمولا بین 7 تا 10 سال به طور متوسط، طراحی خود را عوض می کنند.


امضای کاربر : بلیط خارجی,پرواز خارجی, ویزا کانادا,ویزای کانادا,بلیط هواپیما,بلیط ارزان هواپیما,خرید بلیط هواپیما
پرواز داخلی,خرید بلیط هواپیما داخلی
شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 10:49
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.